SRA

SRA

dinsdag 28 maart 2017

406 Clubrace 4, Tactisch gevecht met de Porsche GT2's


het hele veld bijeen

Na 3 races met eigen materiaal staat er vanavond een duel met de lease-GT2’s op het programma. Deze ooit door Fred in elkaar gezette ProSlot auto’s leveren doorgaans mooie races op. Een enkele keer ontsierd doordat 1 van de auto’s wat minder gelijk blijkt dan de anderen. Hoe dan ook er staan 4 verschillende karaktertjes op de baan. Iedereen heeft dus gelijke kansen zou je denken....

de kwalificatie Porsche

Er wordt niet gekeurd maar er is wel getest door een testpanel om er 4 gelijkwaardige auto’s uit te plukken. We kunnen dus gaan kwalificeren. Het werd een gevecht met zeer kleine marges. De Scholtens, toch meer de liefhebber van het Amerikaanse spul reden 9.nullen. Herman, Fred, Randy en ik zitten in de 9.1 .Paul en Dennis ruim in de 9.2 en Eddy..die rijdt een tactische 10.2!

De eerste groep

Race1: Laatst genoemden staan dus met hun verse rubber als eerste aan de start! Waar onze tacticus van vanavond verwacht wordt is het toch verrassend Dennis op 4 die de leiding pakt. Zelfs Paul op 1 blijft maar een handvol baanstukken achter op Eddy! Maar op 1 zien we hem sterk terugkomen. Maar liefst 27 x gaat hij onder start/finish door! Paul is 2e binnen 1 ronde en Dennis op 2 komt daar precies 1 ronde achter. De auto op 2 blijkt dus geen allemans vriend! Hierna gaat Eddy op 3 weer vrolijk verder. Weer ruim 27 ronden! Paul op 4 volgt binnen 1 ronde en Dennis op 1 zit daar vlak achter. Eddy is duidelijk “los ”maar tussen Paul en Dennis is nog niets beslist. Ze staan bovendien op de binnen banen. Eddy trek de 27+ lijn op 4 moeiteloos door, terwijl Paul de kleine voorsprong op 2 langzaam in een achterstand ziet veranderen. 108,71 maar liefst voor Eddy, 105,69 voor Dennis en 105,42 voor Paul en dat is nog altijd een prima resultaat!

De 2e groep heeft dus al wat in-of afgereden banden! Dat zijn dus Randy, JW en Fred. Juist als ik denk lekker mee te kunnen gaat het even mis op 2. De andere heren zie ik niet meer terug. Ze jagen elkaar behoorlijk op en finishen vlak bij elkaar. Ik zit nog wel in de zelfde ronde. Ik merk dat baan 1 idd. wel lekker gaat! Maar echt afschudden doe ik beide concurrenten ook weer niet. We zitten weer alle 3 in de 26 ronden! Wat voor mij opging in 1 gaat niet op voor Fred! Hij slaagt er op 1 niet in uit te lopen. Hij laat zelfs bijna een ronde liggen Randy en ik, die toch ook weer heel dicht bij elkaar rijden. Ik heb een kleine voorsprong op Randy en Fred opgebouwd en op 4 rijdend ga ik weliswaar niet supersnel maar ik houd contact zodat ik deze race moet kunnen winnen. Helaas gaat het de laatste 30 sec. helemaal mis! Tot 2x toe ga ik er af. 1x blijf ik bij het wegrijden in de trui van Marchall Bas hangen, zodat ik er weer ingezet moet worden! Dit is me nog nooit oeverkomen in mijn slotrace carriere.Ipv. een tactische zege wordt het een zure nederlaag die ook voor het kampioenschap behoorlijk na gaat dreunen! We zitten alle 3 in de 105 ronden en dat is toch bijna 3 ronden achter Eddy!

de snelste mannen..maar dan vooral die in het "gat"staat!

De 3e groep bestaat uit Bas, Herman, Fred( blijft staan) en Willem. Bas gaat weer flink te keer op baan 1 en moeiteloos pakt hij de leiding, ook met dik 27 ronden. Fred op 3 volgt nog het best. Hierna  Willem en Herman die ook niet al te blij lijkt op baan 2. Die doet hij nu over aan Willem die het nog lastiger lijkt te hebben. Zijn het toch de banden??Intussen is Fred op 4 lekker bezig en pakt zomaar 40 baanstukken terug op Bas. Herman op 1 zit er eigenlijk nog heel dicht achter. Nu mag  Bas op 4, eigenlijk de snelste baan vanavond zo lijkt het tenminste. En in dit geval klopt dat helemaal. Bas perst er ruim 27 ronden uit. Herman en Willem op de oneven banen zitten op elkaars lip en eindigen op een halve ronde. En Fred ontdekt nu ook dat 2 wederom best lastig is, 26.14...exact gelijk aan het resultaat uit zijn vorige race! Wordt het Bas of Fred in deze race? De eindzege van Eddy komt niet meer in gevaar. Nu mag Bas op bewijzen dat hij van bijzondere klasse is. Fred op 1 gaat er meteen vandoor, als een schaduw gevolgd door Herman op 4. Die 2 zijn nooit ver uit elkaars buurt. Willem houdt dit redelijk bij maar waar blijft Bas? Na 4 minuten rollen Fred en Bas naast elkaar uit. 1 ronde in het voordeel van Fred die daarmee dus ook deze race naar zich toe rekt.

allemaal weer de koffer in voor de volgende race

Tacticus Eddy “ik heb de vorige verslagen nog even doorgelezen” pakt maar met zijn 108.71 liefst ruim 2 ronden op Fred. Bas zit ook nog in  de 106 en dan komt er een pelotonnetje 105 klanten. Eigenlijk haalt Willem met 104.71 dat als enige net niet. Het is echt heel erg close en van een heel hoog niveau. En die verse banden...het lijkt me geen nadeel!




 







 

 

 



 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten