SRA

SRA

dinsdag 23 mei 2017

411: Clubrace mei, de GT40's

19 mei, alweer de 2e GT40 race van 2017.

de GT40 van Bas

Er is iets minder getest dan bij de eerste race heb ik zo het idee maar toch de snelle rakkers doen met gemak 8.5 jes. Fred en ook Randy hebben bovendien meerdere snelle auto’s tot hun beschikking. Enkele auto’s zijn flink onder handen genomen om de nare trekjes van de vorige keer niet meer mee te hoeven maken. Het veld bestaat al geruime tijd uitsluitend uit Slot it’s maar Herman doorbreekt dat met zijn Gulf NSR.

De keuring is weer in handen van Paul maar ook Randy heeft aan het tafeltje plaatsgenomen. De bandjes worden nauwkeurig geïnspecteerd voor montage. Intussen wordt er gemeten en gewogen. Het regelement moet er nog even bijkomen als op 1 van de auto’s alu- wielen worden aangetroffen. Dat kwam weer omdat er afstand busjes tussen zaten en dat kan bij de anderen -met plastic- dus niet. Gelukkig werden een paar  plastic wielen snel gevonden en met de originele bandjes er weer onder hoefde er niets gesteld te worden.

De kwalificatie met de laatst binnenkomende als eerste verloopt min of meer als verwacht. Mijn auto maakt een beetje sluiting over de iets te enthousiast geplette slepers waardoor ik in tijdnood kom. Fred valt helemaal  uit de toon met zijn 17 sec. en Paul klapt er meen ik wel 3 x keihard uit!? Het lijkt of de voorwielen, met de  standaard dikke banden aanloopt in de kap. Wij zijn meteen de eerste groep. Intussen zijn het Dennis, Bas, Randy en Eddy die stevig tekeer gaan voor de pole. In omgekeerde volgorde wordt de snelste groep samengesteld. De 3 snelsten zijn ook als enigen onder de 8.5 gedoken.

Race1

Fred, Paul en ik mogen het proberen. Na een korte sleutelpauze voor de auto van Paul gaan weer vandoor. Fred gaat intussen ruim aan de kop gevolgd door mij en een opmerkelijk beter rijdende Paul. Als ik in 2 Paul in 1 al bijna niet kan bijbenen is er toch iets mis. Mijn regelaar begint al snel te sputteren. Bij het opkomen van het  rechte eind stopt hij er soms even mee. Ook mis ik 1x het rempunt door een contactprobleem. Dat schiet niet echt op, gelukkig beperk ik de schade nog een beetje. Maar hierna mag ik op 1 en dan merk ik pas hoe beroerd het gaat. Ook gaat de auto er op vreemde plekken uit. ik krijg de regelaar van Bas en dat gaat meteen beter. De ronde achterstand op Paul maak ik niet meer goed en Fred  die zit al op minimaal 5 ronden. Zelfs op 1 is Fred ons de baas al moet ik zeggen dat het snelheid verschil niet heel groot is! maar toch, 110 ronden is een prima resultaat.

Dennis bedankt!

Race 2:

niet de Gulf auto van Herman!

Tot mijn verbazing bedanken de andere heren en mag ik nog eens. Met een betrouwbare regelaar en een toch erg goed liggende auto ga ik er nog eens 16 min. tegenaan. Willem, Herman en Dennis staan nu naast me. En ik moet zeggen op 1 valt de auto niet uit de toon. Alleen Willem krijgt 1 ronde aan de broek. Hoewel het wel de lievelingsklasse van Willem is komt hij er op baan 4, ook daar is ie meestal erg rap, niet aan te pas. Dennis heeft het op 2 meer naar zijn zin en komt tot een mooie 28. Zelf ben ik wel tevreden met mijn 27 en ik loop iets uit op Herman. Dennis weet op 1 de goede vorm geen vervolg te geven en Herman en ik komen weer 1 ronde dichterbij. Het kan natuurlijk een beetje aan je uitgangspositie op de baan liggen maar op 3 is Dennis weer helemaal de oude! Hij komt maar liefst 2x meer door het poortje heen dan de rest!  Willem rolt bijna naast mij op 1 uit, een aardig stukje voor de eenzame NSR. Dennis heeft een respectabele 109 ronden en zelf zit ik op 107, 3,5 meer dan in de eerste. Bovendien ben ik helemaal foutloos gebleven. Het sleutelen aan de vooras heeft wel geholpen! Herman en vooral Willem hebben aan hun schrap resultaat gewerkt.

Race 3:

dringen voor een foto met de concurrentie van "the social media"!
de snelste groep

De Scholtens tegen de neefjes! Bij de start is het meteen duidelijk 3 auto’s vliegen er als een raket vandoor op gepaste afstand gevolgd door Willem. Bas ragt er op 3 zelfs een 29er uit! Hiermee zet hij Randy en Eddy op 1 ronde. In de 2e stint weer het zelfde beeld. Nu is het Eddy op 2 die Bas en Randy op 1 ronde zet. Bij Willem zie ik weinig verschil met zijn eerste poging. Hij gaat  wel netjes in de remmen als er een koploper aankomt! Het wordt wat eentonig aan de top. Nu is het Randy die op zijn beurt op baan 3 een ronde mag pakken. Voor de laatste race is alles dus nog open! Ze zitten elkaar op de hielen. Bas heeft de minste papieren op 1. Eddy op 3 is het meest kansrijk. Bas kennende peurt hij alles uit de Ford. Hij zoekt nadrukkelijk de limiet. Eigenlijk zie je alleen bij Eddy niet zoveel geweld op de baan. Fouten worden er trouwens opmerkelijk weinig gemaakt! Pas in de slotfase weet Eddy een klein gaatje te slaan met Bas. Randy volgt op korte afstand en pakt Bas ook nog in. Ze zijn alle 3 wel Fred voorbij gewipt in de eindstand. Alleen Eddy zit net in de 111 Laps. Willem heeft zijn resultaat van zijn eerste race wel iets weten op te krikken maar zal toch niet echt met genoegen aan deze avond terugdenken!

 

Eddy
111,07
Randy
110,95
Bas
110,43
Fred
110,10
Dennis
109,39
Jan Willem
107,56
Herman
106,08
Paul
105,52
Willem
104,27

 

 

 

 

 

 

 

Bas, lange tijd op kop maar toch  niet op 1...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten