SRA

SRA

maandag 16 oktober 2017

418: Alfa clubrace oktober voor Fred

op baan 1 de stukje vervalschte Hollandsche racehisteurie!


De clubrace voor de Cheetah’s staat voor vanavond gepland. Deze auto’s zijn privé bezit van Randy en die is geen lid meer van SRA. We zijn het al snel eens over de vervanger:
 



Paul zit weer op z'n post


 


De Alfa GTA’mmetjes. Deze Teamslot resin kapjes zijn in een grijs verleden door de eerste lichting SRA-ers voorzien van een gemodificeerd racer  Ferrari chassis met daarin een Spirit long can motor. Op smaak gebracht met wat lood doet deze combi al 10 jaar dienst als club auto. Met zijn dikke voorkomen en zijn goedmoedige rijgedrag is hij een allemans vriend. Een ieder voelt zich eigenlijk heel snel thuis met de auto. Het is elke keer weer verrassend hoe snel het ding de bocht in kan en er dan ook weer uitkomt. De banden zijn wat sleets en daarom worden ze vanavond op nieuw rubber (BRM) gezet. Op het oude rubber gaan ze ongeveer in 9.7 rond en zijn de verschillen maar klein. Hoe het op de nieuwe sloffen gaat weet niemand. Er is geen kwalificatie omdat Fred na de race direct naar Duitsland moet. We beginnen dus direct ook omdat de keuring ontbreekt. We rijden 4 minuten, de auto’s hebben allemaal een vaste baan. Dat betekent wel dat we na elke stint de sectoren even moeten noteren, voordat de auto’s weer naar start/ finish gaan.

het veld van voren

Herman heeft zich ziek gemeld maar als gast hebben we Randy! – nee hij heeft de Cheetah’s niet meegenomen- maar is wel bereid mee te doen. Hij mag op baan 1 beginnen met Arie en Paul naast zich. Het begint vrij geordend maar al snel zien we dat de stand per ronde volledig op z’n kop kan gaan. Uit eindelijk wint Randy deze slag met Arie en Paul er kort achter. De bedachtzaam rijdende Paul gaat er eigenlijk best vaak af op 4, de auto heeft plotselinge onderstuur aanvallen.. Hierna krijgt de groene rakker even rust en gaan Arie, Paul en Randy in deze volgorde kijken of er al iemand een gat kan slaan. Paul gaat in de blauwe erg netjes over de baan. De witte van baan 3 is zeker zo snel maar daardoor  is het verleidelijk iets te veel te willen. Arie doet het intussen op 1 eigenlijk prima! Paul loopt 1 ronde uit op Randy. Deze laatste mag het nu ook met 4 proberen. Arie staat naast hem en Paul mag op 1 Net als Randy denkt dat het lekker gaat komt hij achter het karakertje van zijn auto. Telkens is hij weer bijna bij als het onderstuurspook weer opduikt. Allemaal in de 24 ronden maar Paul loopt weer iets verder uit. De laatste stint is Arie de pineut. Randy en Paul hebben de binnenbanen. Eigenlijk hoeft Paul er alleen maar voor te zorgen in de buurt van de Blauwe Alfa te blijven. Hij slaagt daar vrij gemakkelijk in. Randy draait wel zijn beste stint van ruim 26 ronden maar komt niet aan de 100.91 van Paul.

het veld van achteren

De 2e heat. Paul mag en wil het nog eens proberen. Dat dat niet altijd een goed idee is weten we inmiddels maar het is zonder meer een sportief gebaar. Dennis, Willem en ikzelf maken er een kwartet van. Zelf mag ik met de SRT wagen op 1 die ik zelf zo heb mogen maken en daardoor wel een streepje bij me voor heeft. De auto stelt ook zeker niet teleur maar ik zie de andere wel langzaam uit beeld verdwijnen. In het 2e deel van de stint krijg ik de 9.3 tjes er niet meer uit. 9.5 is nu het max. haalbare.  Willem op 4 heeft de groene Alfa kennelijk weten te temmen want hij blijft bijna foutloos! Paul mag  nu even laten zien dat de groene nu beter gehoorzaamd. Niet dus! Dennis op 1 blijft wel bij hem in de buurt terwijl Willem op 2  ¾ ronde pakt. Intussen rijdt ik met die andere witte in een soort flow naar de finish waar hij ook stopt precies op de 27e doorkomst! Ik heb zelfs een hele tijd hoge 9.1 tjes weten te draaien! Willem op 1 dan Paul, Dennis en ik in die volgorde. Dennis heeft het ook naar het zin met die witte. Hoewel ik het prima bij kan benen moet ik na een paar slippertjes de strijd staken. Uiteindelijk rollen we naast elkaar uit, mede omdat de auto van Dennis even recht door gaat  zonder prik..maar wel 1 ronde meer. Paul zit net voor ons  op 2 en Willem volgt best goed op 1. Dennis en ik staan dicht bij elkaar met rond de 79 ronden. Willem zit daar dan maar 1 ronde achter. Willem en ik op 3 en 2 staan er iets beter voor dan Dennis op 4. Dat blijkt dan ook al vrij snel. Willem is goed onderweg met zijn gemakkelijk rijdende auto en ik volg redelijk. Dennis beperkt de schade zo veel mogelijk met deze toch wel snelle auto. Paul  merkt op 1 ook dat de snelheid er wat uit lijkt bij de Utrechtse Alfa. Toch blijkt hij een dikke ronde meer te hebben gedraaid dan in race 1. Dat is in dit veld helaas niet genoeg. Willem en Dennis zitten in de 104 en ik rond het af op 105. Ik besluit om niet in te draaien en uiteindelijk wordt dat Willem.

Eddy is de tape-master van vanavond!

3e Heat: Eddy, Fred, Willem en Bas starten. Het gaat voor de Marshalls eigenlijk ontzettend goed. Fred pakt ruim de kop met de blauwe op baan 2, al bijna 1 ronde voor op Willem! De anderen hebben al meer dan 1 aan de broek. 27,17 is dan ook de beste stint van allemaal deze avond! Wat kan Fred op 1 met naast zich Bas Eddy en Willem. Die laatste weet zijn bevriende groene auto deze keer wat minder schadevrij rond te rijden maar finisht toch iets voor Fred. Bas wint vlak voor Eddy en ze pakken bijna 1 ronde terug. Hierna zien we Bas met de SRT auto en hij heeft het naar zijn zin! niet supersnel maar toch ruim 26 ronden is voor 1 heel goed! Hij klopt Willem  die naast hem rijdt zelfs. Eddy doet het op 4 nog iets beter dan Bas. Fred wint echter met de beste auto van vanavond. De laatste stint . Fred heeft de beste papieren met bijna 79 ronden, voor Bas en Eddy die erg close zijn. De laatste 2 rijders hebben de binnenbanen en Fred 4! Willem doet zijn best op 1 maar de fut is idd wat uit de wagen. Eddy en Bas jagen elkaar op en Fred weet dit aardig bij te benen! Als 1 van de auto’s er in de carrousel afschiet rijdt er een ander tegenaan, of tegen mijn Marchall hand. Het zijn de blauwe en de groene. In de verwarring weet Fred zelfs een definitief  gaatje te slaan en wint. Bas pakt een halve ronde en wordt 2e. Eddy zakt zelfs naar een 4e plaats. Willem heeft genoeg marge om Paul te kloppen. Maar de snelste man van vanavond is Fred en hij gaat na de race snel op weg naar Duitsland.

de laatste race van vanavond


 

1
Fred
106,04
2
Bas
105,65
3
Jan Willem
105,00
4
Eddy
104,91
5
Dennis
104,49
6
Willem
103,42
7
Paul
102,35
8
Randy
99,70
9
Arie
97,94

Geen opmerkingen:

Een reactie posten